V květnu 2001 jsem koupil Lagunu Grandtour 3.0 V6 Privileg (benzín,automat)za 1000000Kč. Zatím jsem nenašel dalšího majitele auta Renault s tak otřesným množstvím závad.Po jednou roce bezporuchového provozu(reklamační doba tehdy byla jen 12 měsíců) to začalo.Zde je výčet vyměněných dílů,komponent nebo celý součástí,které jsem zaplatil: 2 vadné akumulátory,jezdím s třetím, výměna všech 6 zapalovacích cívek po 1 3/4 roce,výměna předních čepů, vyměněny vadná čidla na všech kolech,nové obě startovací karty,nové zadní tlumiče,nové halogeny za vadné,vadné čerpadlo ostřikovače,výměna všech brzdových žárovek,porucha ESP,porucha katalyzátoru,vadné osvětlení klimatizace, nefungující ovládání hlasitosti radia,výměna vadného spínače stratovací karty,výměna nekvalitních reproduktorů,nový kryt ostřikovače světlometu,v rámci garančních prohlídek prováděny samozřejmě výměny opotřebovaných součástí -svíčky, filtry,brzdové destičky,stěrače atd. a to nejlepší nakonec,při 87000 km (mezi dvěma garančními prohlídkami) zadřený motor pro nedostatečný tlak oleje bez jakékoliv výstražné signalizace-výměna za nový motor! Za opravy zatím cca 250000 Kč.A to není konec,včera výměna ventilku předního kola se snímačem tlaku,při výměně poškozená pneu-výměna za novou a dnes vadná zapalovací cívka(před 3 lety nová).Dalších 9000 Kč.Se spoustou stejných závad,jak jsem se dočetl, mají i ostatní majitelé Lagun své negativní zkušenosti,ale co je moc,je příliš.Nejdražší Laguna,otřesná kvalita a nejhorší koupě mého života.Značka Renault se pro mě stala synonymem šmejdu a noční můrou.Dnes již bezcenné auto rád věnuji firmě Renault jako exponát do jejich muzea.Mají se čím pochlubit.
*******************************************
V příspěvcích na nekvalitu výrobků fi. Renault není nic nového ani překvapujícího..Mám Lagunu 1,9 dCi od roku 2003. Malý přehled problémů u vozu za 800 000 Kč.
-neustále praskají přední žárovky jak parkovací tak tlumené a dobíjecí napětí je vpořádku
- několikrát rozsvícení kontrolky v přístrojové desce, velká ztráta výkonu. Stačí vypnout motor, vytáhnout kartu a opět nastartovat. Závada nikdy nenalezena.
- zaklepání výfuku při startování. Závada odstraněna vždy na pouhý den.
- po dvou letech vadná baterie, nutná výměna
- v 50 000 km silný únik oleje z turba. Turbo vyměněno 14 dní před koncem záruky. Týden po záruce opět stejný únik oleje z turba. Po reklamaci ve znač.servisu mi bylo sděleno, že záruka na nové turbo není další dva roky, ale dle předpisu dovozce pouze do dne celkové záruky vozidla. Po informaci na ČOIce doporučeno se obrátit na dovozce.
Výsledek - za všechno si mohu sám a když budu reptat, dají mě k soudu.
Části odpovědi dovozce:
... dovolujeme si reagovat na Váš dopis..........................................Z Vašeho dopisu vyplývá, že v našem partnerském servisu byla na Vaše přání provedena oprava turba a to bezplatně a bez zbytečného odkladu. Poté jste ujel s vozidlem dalších 3000 km a objevila se závada na turbu a byla Vámi požadována oprava ........................................................... K tomu si dovolujeme sdělit, že Váš předpoklad o trvání záruky nelze jednoznačně mít za správný. Z dosud..................................nedodržením pokynů pro užívání vozidla a péče o něj, které jsou obsaženy v záruční knížce............... Co se týče Vašeho úmyslu zveřejnit případ v médiích, společnost Renault ČR a.s. má za to, že...........................poškození jejího dobrého jména....................................bylo by její povinností bránit toto dobré jméno a pověst všemi prostředky....................................

Když připočtu, že dva měsíce po záruce začaly hučet 3 a 4 převodový stupeň a po měsíci hluk převodovky byl silnější než zapnuté rádio a po informaci ve značk. servisu, že bohužel turba a převodovky ( 6 rychl.) je velmi častá závada, marně se ptám, jak více mohu zveřejněním výše uvedených věcí poškodit dobré jméno fi Renault.
Jediné zadostiučinění je to, že dva moji přátelé kterým se tolik líbilo moje auto a opět chtěli mít stejné jako jsme před tím měli ( Peugeot 406 ) si po mých zkušenostech raději koupili něco jiného. Jsou zatím bez problémů. Doufám, že po přečtení těchto řádků budou zájemci o nový vůz hodně zvažovat.
Zatím mám najeto 62 000 km a to další mě teprve čeká. Turbo každých 50 000 km, další ložiska v převodovce ( ještě je jich tam 6 ks ), neustálá výměna žárovek atd.
Co myslíte, že bude ????? Ano máte pravdu. Jakmile bude jaro, pěkné sluníčko, okamžitě prodat a již nikdy vůz zn. Renault.
pzn. Předchozí vozidla - Mondeo, prodáno ve 260 000 km - žáné závažné závady mimo běžných výměn dílů dle ujetých km
Passat " 290 000 km "
Peugeot 406 265 000 km " 1xprasklá hadice serva

*******************************************
Dobrý den.  Po shlédnutí Vašich stránek jsem neodolal a proto Vám píši a plně souhlasím s podivnými postupy Renault servisů a Renault dovozce. Zakoupil jsem R.Trafica v Autor Mělník .absolvoval jsem několik reklamací , které musel jiný servis předělávat .Již mám po dvuleté záruce , avšak pokračuje mě prodloužená záruka na motor , který má zvýšenou kouřivost a ztrácející výkon .Po změření v jiném Autorizovanem servise mě byla sdělena informace o vadném díle na motoru .Při další návštěvě Autor Mělník mě s usměvem vysvětlili,že závada stačí pouze vymazat a není nutné vadný díl měnit .Po tel.výzvě dovozce mě p.Ostravská v podstatě řekla , že to je můj problém a Autor Mělník salonu . V podstatě služby zákazníkům , které nepřímo říkají a varují před koupí RENAULTA. Pro manželky živnostníků doporučuji pořidte manželům Renaulta Trafica zaručuji vám ,svého drahého budete mít často doma místo toho aby jezdil a vydělával .Varuji před koupí Renaulta a firmou Autor Mělník . Vůz má najeto 38tis km bylo na něm vyměněno : boční lišta posuvných dveří, ramena př. nápravy,motorek stěračů, koroze pátých dveří,lišta čelního okna atd.,nyní po záruce kotouče destičky pozn.jezdím prázdný ,motorek stěračů př.okna .Při dotazu na Renault dovozce zda toto je normální mě bylo něžně sděleno že je vůz po záruce a nejsou schopni se více vyjadřit . Omlouvám se jestli je tento článek a zážitek ne příliš slohově napsaný na jedníčku , ale je myšlen jako upozornění na nekvalitu výrobků a služeb Renault . S pozdravem Josef  Souček cyklosoucek@seznam.cz

*******************************************

Tome, mas muj obdiv za svoji odvahu a buldoci vytrvalost.
 
Preji Ti, aby tvuj boj neskoncil na lidske lhostejnosti.

*******************************************

Tedy Tome ta věc se vyvíjí tak jako u mne. To co ti teď udělali se jmenuje vstřícný krok a pokud půjdeš dál proti nim tak oni dělali co mohli, aby ti pomohli (takto mi to vysvětlil můj právník). Pokud nepřistavíš auto, aby ho mohli opravit, tak jsou z obliga i před zákonem a ty si pak můžeš stěžovat leda na lampárně. Bacha na ně - právníci v těch § umí krásně zatáčet. Dej si prosím pozor na své další kroky. Ta věc nestojí za takové problémy. Řešení rébusu je ale na tvojí straně. Já to raději vzdal a teď si spokojeně chrochtám. Nezapomeň, že bojuješ proti soupeři, který je jako krakatice.
 
****************************************************
 
Ahoj Tome,jsem také vlastníkem výborného vozu Renault.
Mé závady: SCENIC II 1,5dci
prasklá hadice turba,po opravě vypadl montážní klíč a po 3Km i hadice(nedotažená páska)
2x kroužek airbagu
2x vybitá baterka,jednou vyměněná
odlupující se lak zadního nárazníku
přepínač středního boxu mezy sedadly výměna
sloupek řízení výměna
špatná aretace zadních sedadel při sklopení do vertikální polohy VÝROBNÍ VADA!!!! servis mi zakázal běžný provoz s takto sklopenými sedadly (nedokážou zabránit pohybu sedadel, při nehodě pravděpodobně možnost utržení) řeší RENAULT Praha paní Záleská
 
Dušan
***********************************
 
Je to možná nejlepší způsob jak zmedializovat fungování Renaultu v ČR a asi účinnější než jednotlivé právní spory,které jsou víceméně skryté veřejnosti.Určitě se najde dost lidí ,kteří se přidají.Nikoho to nebude nic stát.Renault se nebude moci vymlouvat,že jde o nespokojené jednotlivce.Pro media to bude určitě vítané téma zajímavé pro diváky.Rád tam pošlu všechny auta co mám ve firmě.Znát dost dalších lidí ,kteří se přidají.Celá jízda by mohla skončit před sídlem RČR a srdečným pozdravem pana ředitele Ripola a jeho netradičních inovací v přístupu k zákazníkovy .Celou akci pak nemůže bagatelizovat ani Renault ve Francii.Možná pak padnou ty zprávné hlavy a začnou potřebné změny.Otázka tedy zní kdy a kde.Nejsem pražák ,ale rád přijedu.
 
***********************************
 
Vážený pane Vratný,

Rád bych reagoval na Vaše stránky.

Pracuji ve společnosti která vlastní několik desítek možná stovek vozů značky Renault a tak bych očekával že tato obří automobilka se k nám bude chovat jako ke svým klientům ale tak to zdaleka není.

Snažíme se náklady na provoz vozidel minimalizovat a to u této značky není vůbec jednoduché. Setkávám se i s případy kdy na vozidlo v záruce není záruka uplatněna a to na díly o kterých běžný uživatel nikdy neslyšel natož neví že existují. Konkrétně se jedná o hydraulický posilovač spojky který je namontován hluboko v útrobách vozu a není možné ho žádným způsobem poškodit běžným používáním.

Problémy které popisujete na vašich stránkách nejsou určitě ojedinělé spíš mým každodenním chlebem. Jednání s RČR je velice obtížné. Už několikrát jsem se doslova pohádal s jejich zástupcem ohledně záruk i dodání náhradních dílů když se mě vyloženě ironicky ptaly co je to vlastně záruka at jim to specifikuji…

RČR udává svým dealerům přes jejich interní systém ICM co mohou dealeři dát na záruku a co ne. Když se obrátím v těchto případech na RČR pouze mi oznámí že to je čistě věcí dealera a né jejich. Pak se dostáváte do začarovaného kruhu kde jeden svádí vinu na druhého proč záruka nebyla uznána.
S vozy Renault jako celek máme obrovské problémy. Ročně nás opravy motorů(stává se že i na jednom autě 3 motory během 150.000km) výměny katalizátoru a dalších stojí řádově miliony korun. Od RČR máme vyjádření že s vozidly není zacházeno tak jak by mělo být a není o vozidla staráno. Naši klienti kteří vozidla provozují pravidelně jezdí na prohlídky což samozřejmě kontrolujeme. Pak si ještě pokládám otázku, proč klienti zachází špatně jen s vozy Renault a né s ostatními?

Myslím že problém bude někde jinde…
***********************************
 
Tome, drzim ti palce! S ochranou spotrebitele a vyspelosti trhu mam v Cechach sve zkusenosti. Nevidim duvod, proc by auta mely byt vyjimkou. Nastesti jsem vice v Nemecku nez tady, tak si nakupuji tam.
 
Co se tyce odlakavani zakazniku, mas prvni uspech. Ja si Renaulta po precteni tohoto fora nikdy nekoupim. Vzdy jsem na nej slysel akorat kritiku. Pred nedavnem jsem zacal (patrne pod vlivem masivni reklamy a relativne pristupnych cen) vahat a premyslet, jestli by se prece jen nevyplatilo koupit vybavenejsiho Renaulta za cenu nemce nebo japonce - ted vim, nevyplatilo!
 
Renault, slysite! Vzhledem k tomu, ze auta pro celou rodinu vybiram ja, prisli jste min. o 4 prodane vozy!
 
***********************************
 
Jeden zákazník sem, jeden tam, žádná míra. Když dám stotisícový slevy na auta (viz Megan o prázdninách), tak získám 50 novejch - polovina aut bude OK, zbývá 25 problémových, polovina z nich si ani nevšimne, že mají problém, zbývá 12 (zaokrouhluji), kteří se dostaví s reklamací. Polovina se nechá ukecat v servisu a dál po tom nejde, zbývá 6. Ty nechám vydusit a pak jim nabídnu, že to auto nakonec opravím. Polovina z nich je ráda, že dosáhla svého, a je spokojená, takže zbývají tři nespokojení, kteří se k mé značce nevrátí. Takže mám 25 spokojenejch a věrnejch, 22 nerozhodnutejch (třeba se alespoň polovina vrátí) a 3 nespokojený, o který jsem přišel. A dál budu prodávat auta se stotisícovýma slevama, ty si můžu dovolit, protože jednak odrbu kvalitu výroby, jednak ve velkým množství prodaných kusů si můžu dovolit větší slevy, jednak do ceny nového výrobku nemusím zakalkulovávat náklady na vyřizování reklamací... A nějaký debaty na internetu jsou sice hezká věc, ale co, zaplatím si reklamu v TV o tom, jak pracovník reklamačního oddělení skládá vlašťovky (je prokázáno, že nejdebilnjěší reklamy typu králíček Azurit jsou nejúčinnější!). No a když jsem zajímavý a velký inzerent, tak ta televize nic proti mým produktům negativního v reportážích nenatočí...
Dle mého soudu to je jak z učebnice marketingu - s co nejmenšími náklady prodávat co nejvíce zboží s co nejvyšším ziskem, a tudíž přinášet zisk svým akcionářům...
 
***********************************
 
Ó, jak typická odpověď !!! Auto má problém,protože jezdí. No to je věc!!!Také jsem tohle slyšel.V případě brzdového kotouče.Naštěstí se dají koupit značkové a levně,tak se to za rok vymění a dál to neřeším.
Mně řekli,že jsou pístky zevnitř třmenu,proto se opotřebovávají plochy více, když jsem namítal a snažil se něco o plovoucím třmenu, tak se mi údajně na 2 plochy z 8 dostala nečistota a když i tohle uznali že asi není reálné, tak mi řekli, že jsem brzdil moc silně,ať je cituji...
Tím mne dostali, já se písemně omluvil, že jsem auto koupil a slíbil, že už nikdy Renaulta nekoupím. Přitom šlo o pár tisícovek=2 kotouče a 4 destičky.
Kamarád ty kotouče vyrábí-teda továrna,ale on ji trošku spoluřídí.Když jsme to minulý týden probírali,jeho závěr byl jednoznačný:tvrdé brzdové destičky(to především) a pak úlet ve zpracování třecí plochy kotouče.Pro případ,že je to jenom na 2 plochách.Dělají těch kotoučů v řádu milióny, takže snad trochu ví,oč jde.Nechápal přístup Renaulta. Měl pocit, že je lepší vyměnit a uznat si chybu,jen aby se zákazník nenaštval a nešel ke konkurenci.
Já v tom mám už jasno a seč mi to auto jinak jezdí naprosto v pohodě a nemám mu co vytýkat,jsem s ním spokojen,jde o princip a příštím bude Toyota Avensis,nebo Vitara(záleží na okolnostech,kam se bude více jezdit).Z Francie ani Toyotu,to pro pořádek
 
***************************************
 
To kolečko Servis-renault-právník-soudní znalec jsem taky udělal a jediné čeho jsem dosáhl bylo dlouhé mlčení 1. ze strany prodejce (jako u tebe) 2. ze strany renaultu. Po měsíci stížností na všechny strany jsem obdržel odpověď od samotného gen. ředitele Renault ČR a.s. pana Jean-Pierre Rippola:
1.musím zanechat všech akcí poškozující dobré jméno firmy, jinak si na mně jejich právníci pochutnají
2.mám sepsat seznam závad na voze, poté vůz předat jejich servisu a vše bude perfektně opraveno (to je ten vstřícný krok).
Tak se také stalo, ale moje důvěra ve značku, která patří pod sukni je a bude na bodu mrazu. Po opravení jsem okamžitě prodal, protože jsem pochopil, že auto na hranici samotného lidského chápání není nic pro mne. Je to bolestná zkušenost, hlavně finančně, ale to je život.
Renaulta už ani zadarmo.
 
 
***************************************
 
Čistě racionálně by mne zajímalo,jestli někdo ví,kolik lidí si auto,v tomto případě Renaulta koupí jenom proto, že má mistra ve F1?
Já si příště kupuji asi Toyotu a je mi jedno, jestli za 2 roky bude mistrem nebo nebude.
Opravdu má reklama takový význam-co na to automobiloví market.odborníci?
Já Launu vzal, protože byla dobrá cena(velká sleva)a plná výbava,dobře vykoupili protihodnotou jeté auto, byla pohodlná a tichá(stále je) a jednu věc, která se lehce nepodařila jsem se rozhodl neřešit,nereklamovat, koupím za své a už NIKDY nekoupím Renaulta, když servis věci mete pod koberec....Jezdí se s ní skvěle. Celkově jsem na tom vydělal, takže pohoda, ale ten servis jim nezapomenu.
 
***************************************
 
Dobrá zpráva pro lidi, kteří se nechali napálit koupí Renaultu.Jenom věřím, že vysílání neproběhne ve stylu ojedinilý problém a neviný Renault.Jsem zvědavý jestli se podaří to celé prezentovat jako systematický přístup RČR (viz. moje problémy s Espacem a dodávkami ve firmě) k závadám nekvalitních výrobků, kiterý lze doložit velkým množstvím poškozených majitelů.Je načase aby se projevilo, že v mnoha ohledech vztah k zákazníkovy je diametrálně odlišný ve staré EU a ČR.
 
***************************************
 
Tom69, držim palce.Mimochodom lave vodičove okno puká aj mne a navyše v letnych mesiacoch pri sťahovani aj píska ako na 25 ročnom Žiguli.Ako bonus už rok počuvam cinkotavý zvuk od lavých dverí, už som s tym bol tri krat v servise-vytesnili čo sa dalo a na nič neprišli.No ale kto naozaj chce ten najde a tak som prišiel na to , že je to klučka, ktorá je kovová a pri jazde rezonuje.Nemam však silu tam zas chodiť a nechavať tam auto takže počkám na garančku po 30 tisicoch a tam to na nich všetko znova vybalím...Moje pocity z auta za 900 tisíc su značne zmiešané, po skončení leasingu ide z domu a už viem akú značku ani napriek 5 hviezdičkam nezvolím...
 
****************************************
 
Už to, prosím, jedou pochop. Klientem a váženým zákazníkem pro ně jsi, když auto kupuješ.Jakmile vyjedeš z autosalonu(spíš prodejny),tak jsi zákazníkem a vítaným návštěvníkem tehdy a jen tehdy(podmínka nutná a postačující), když jsi bezmezně se vším nadšen a ochoten jim za vše platit.Třeba za předražený a diletantský servis.Hochu,v mém ex-servise málem ani nevědí,proč to auto vůbec jede.Tak tam prostě nejezdím.
ONI, jejich veličenstvo Renault si chybu prostě nepřipustí.Navíc mají toho mistra světa ve F1,to je těžké.
Jediné řešení je:příště nekoupit. Já s tím už začal, zatím jenom malý japonec, normálně to jezdí, funguje...nejsou problémy a když byla prkotinka,servis se snažil, aby bylo vše ihned OK. Já si připadal jako ve snu.
Tak se mu časem pořídí velký japonský brácha.
Nevyřeší to problém, ale jde o princip.
Musejí pocítit odliv zákazníků a opakuji: je mi fakt jedno, komu dám řádově 800 tis, neb víc zase nehodlám do trochy šrotu vrážet.
V tom mém ex-servise si třeba technik vyloženě soukr.telefonuje, zákazník tam čeká jak jojo, až si dovypráví jaký byl víkend a pak se ti začne věnovat.Přitom jsi jediný člověk, koho tam mají.Ne,tohle opravdu ne.
Chybama se člověk učí.
 
***************************************
 
Já byl naštvaný tolik, že ještě teď mám krvavo před očima.
Ve finále mi řekli, že jsem si stěžoval bezdůvodně, mé auto je a bylo v perfektním technickém stavu.
Klima - zaplatil jste si za test,víte jak nato, aby se našly patogenní bakterie, ale kvůli vám jsme vám vyměnili celou klimatizačně ventilační jednotku protože jsme prostě jedničky (od té doby se Meg.počůrával )
Smrad v interiéru při couvání -to vám páchne spojka a to mi ukázali i na nové mašině s 1500km na tacho.- důvod malý motorový prostor - co jsem zjistil - plast oddělující motorový prostor pod oknem v němž je nasávání vzduchu do interiéru má mezeru mezi haupnou cca 1cm a tudy se do kabiny nasává smrad z motoru.
Dobré co?
Ten O kroužek má být někde na posilovači, asi na sloupku řízení a materiál ve fabrice neměl požadovanou kvalitu a u některých vozů to způsobuje ty popsané potíže
 
******************************************
 
Lehce jsem projel diskusi ohledně problému s Renaulty a docela jsem se nasmál
 
Několik let nazpět si můj velmi dobrý kamarád koupil nového Renaulta. Jelikož se nejedná o mě, nebudu to více rozepisovat, ale naprosto vám všem věřím, jaké trable s tím máte. Byl jsem svědkem vývoje ohledně reklamace i v nejvyšších kruzích Renault.
 
Nakonec závadu (asi po 2 letech) odhalili, nicméně hodiny kdy auto bylo v servisu, nefunkčnost vozu když je třeba apod ... no comment. Nepočítám aroganci a přístup k servisu. To raději nebudu komentovat, jinak by se muselo CaféAuto přepnout do červené barvy
 
Totiž kloubíse tu dva problémy
 
1. Renault dělá sr**ky
 
- není třeba komentovat
 
2. Servis stojí za ho*no
 
servisáci mi často přijdou jako úplní joudové bez vlastního rozumu někde z ulice. Ti kluci vůbec netuší, která bije. Špatná strategie je v tom, že oni "pracují" pouze podle počítače, počítač "nahlásí" závadu a oni něco udělají.
 
Jenže když nenahlásí ... ? Chybí tam takoví ti Machři, přijdou kouknou a ví. Často věci, které umí poslední vesnický servisák, akorát okolo auta neběhá v kravatě.
 
Když se potom zkombinuje bod 1) a 2) je zcela jasné co z toho paskvilu vzejde.
 
Je fakt, že se mě některé modely od Renaultu líbí, taktéž uznávám, že můžu koupit "dobře" a s autem nebude jediný problém, ale bohužel osobní zkušenosti mých známých hovoří o něčem jiném a já nebudu riskovat, že právě já si s dost velkou pravděpodobností vytáhnu černého petra.
 
 
***********************************
 
Ahoj Tome,
 
 
četl jsem tvou diskuzi ohledně problémů s Renaultem Megane II.
Neuvěřitelné závady (ve smyslu, že obyčejné věci, které všude jinde fungují normálně bez problémů u Renaultu prostě nefungují) v neúnosné míře odstartovaly Lagunou II a teď kulminují u modelu Megane II.
 
Skoro bych řekl, že jde o záměrný kalkul "nedotažená levná konstrukce+minimální kvalita komponentů+lacinná výrobní technologie+lákavý design+obratný markting+zaplať a už nás nezajímáš" je obchodní strategií Renaultu posledních pěti let. A bohužel to asi i funguje, protože málo zákazníků má možnost kontinuálně srovnat dva vozy různých značek včetně přístupu servisu nebo v případě problematického Renaulta jej předčasně prodat pod cenou a vzápětí koupit jinou značku a udělat jinou zkušenost pro porovnání.
Fakt, že auta Renault jsou od nepaměti v porovnání s konkurencí v mnohem větší míře polotovary s omezenou či velmi problematickou životností určitých skupin, je všeobecně známá věc mezi mechaniky a nešťastnými majitely těchto konkrétních aut, ovšem současný stav věci a přístup koncových členů Renaultu (prodejců) k zákazníkům globálně, závání něčím, co nemůže být náhoda, ale spíše promyšlená taktika přímo od výrobce viz výše.
Není možné, aby bylo náhodou, že naprosto stejnou metodou (posláním do řitě) postupují servisy celoplošně (Praha, Brno, Bratislava, atd.)
Je až neuvěřitelné, jaké výmluvy a odůvodnění si dovolí člověku, majiteli renaultu v záruce, říci do očí. Věřím tomu, že tohle by majiteli AUDI, BMW, MB, ale i Škody a dalších značek nikdy nikdo v autorizovaném servisu neřekl, ale místo toho by zjednali nápravu v rámci svých technických znalostí a zkušeností, nebo by alepoň předstírali maximální snahu, byť s ne až tak úspěšným nebo rychlým řešením problému samotného, a to všechno z jedné základní obyčejné myšlenky, protože si zákazníků prostě váží minimálně více než u Renaultu, mají k nim respekt a na druhou stranu zákazníci za své peníze takové zacházení předpokládají a vyžadují.
Ovšem u "komunistického" Renaultu paradoxně není snaha řešit vůbec žádný problém (ono to možná dost dobře ani řešit nejde - ovšem v tomto případě se ta auta mají prodávat s označením kvality třetí kategorie za pětinovou cenu), ale unavit a otrávit zákazníka do té míry aby neotravoval, anebo se ho
snažit přesvědčit, že stav a chování vozu je vlastně úplně v pořádku. Můj názor je ten, že si nechali udělat psychologickou studii profilu zákazníka pro konkrétní produkt a na jejím základě vypracovali strategii od technologie, konstrukce, materálů, atd. konče perfektním školením přijímacích techniků pro jednání se zákazníkem v případě záruční reklamace. Ve své podstatě ta auta jsou takové pozlátko, navoněná bída ve slušivém kabátě s nulovou zárukou za 70% ceny obdobné konkurence.
 
 
Z tohoto důvodu jsem velmi rád, že jsi se jako velmi ojedinělá světlá vyjímka zákazníků Renaultu pustil do boje s namyšleným molochem a myslíš to vážně.
Máš mou plnou podporu! Z principu věci nechť se k tomu postaví Renault jinak, nebo ať ukončí činnost a věnuje se něčemu jinému.
 
 
*******************************************
 
Rekl bych ze dokud se Renaultu nestane podobný průšvih jako Hypernově s masem a spadnou jim prodeje ,tak se asi změny nedočkáme.V podstatě dělají jenom to co si mohou dovolit a je to pro ně pořád výhodnější než přiznat ,že každý občas udělá chybu.
 
*******************************************
 
Osobně myslím,že Renaulty jsou zhruba poruchové v průměru,ale jaksi spolu nefunguje výrobce+dovozce+servis.
Jinak třeba u Škodovky jsou problémy ze servisy zhruba stejné jako u Renaultu,ale v nejhorším případě se ještě dá dovolat práva přímo ve Škodovce což samozřejmě není jednoduché,ale jde to.U Renaultu je ještě další mezičlánek dovozce a jak jsem pochopil u toho je největší problém.
Osobně si myslím,že tím ztrácejí hodně zákazníků-proč teď např. prodej Loganů poklesl o víc než polovinu?Pokud nějaký zákazník čeká např.na ND po havárii tři!!! /dacie.phorum.cz/měsíce to se projeví široko daleko.A pokud je řešení reklamací a různých problémů takové jaké je i Ty Logany na které ze zkraje čekalo, prostě rychle klesají na prodeji.
 
********************************************
 
Je zajímavé ,že se o jiných značkách v souvislosti s poruchovostí a přístupem výrobce na tomto a jiných serverech zdaleka tolik nediskutuje...... Nic nevzniká samo od sebe
 
*********************************************
 
Drzim palce v dalsim boji s Renaultem. Prava spotrebitelu je potreba u nas tvrde prosazovat, jinak si z nas budou firmy delat srandu (viz Hypernova, Meinl - maso, Carrefour - slevy, bankovni poplatky atd.)
 
P.S. Reci o tom, že jsi si svym jednanim nekoho od Renaultu nebo od dealeru znepratelil, povazuji za vrchol drzosti!!!
 
******************************************
 
Moje zkušenosti s Renaultem.Obrázek ať si potom udělá každý sám.
Ve firmě mám ,Master 2,2 dci a Trafic 1,9 dci,Espace 2.2 dci .
Dealer má má vzorný servis a prodej .Jeho přístup zachraňuje to co odflákla fabrika nebo co nezajíma Renault ČR.
 
1)Master má 4 roky a najeto 250 tis.Doposud závady : výměna všech vstřikovačů,EGR ventil, posilovač řízení,vstřikovací čerpadlo,snímač horní a dolní úvratě,potenciometr na plynu,auto zůstalo 7x stát na cestě s nákladem.Tankováno pouze Shell a OMV.Servis pouze autorizovaný servis Renault
 
2)Trafic má 3 roky najeto 100 tis km.Doposud závady :výměna všech vstřikovačů,EGR ventil,po 90 tis km kvůli kulákům půl napravy za 25 tis kč.Auto zůstalo 4x stát na cestě s nákladem.Tankováno pouze Shell a OMV.Servis pouze autorizovaný servis Renault
 
3)Espace má 1 rok a najeto 33 tis km.Doposud závady : 3 x zvlněné přední kotouče.Znám dalších 5 lidí kteří mají navlas stejné problémy.Mimo zápis Vám každý řekne ,že kotouče jsou poddimenzované.
Renault tvrdí všem stejně ,že je to stylem jízdy ,schlazení rozžhavených kotoučů v myčce a podobné nesmysly.Renault je po velkém boji ochoten vyměnit kotouče 2x pak ať si platí bez ohledu na záruku každý sám.Jedna oběť má v 70 tis šesté kotouče.
 
V roce 2005 jsem za opravy vozů renault mimo běžný servis a opotřebení zaplatil za opravy cca 150 tis kč bez DPH.
 
Na reklamačním oddělení RČR na otázky jestli jim to už nepřipadá trochu moc mi odpověděli ,že pokud je auto vzáruce tak to nemám řešit a pokud je po záruce tak se nemám divit protože je to ojeté auto nebo si za to mohu sám.
 
Další auta do firmy jsem proto koupil Octavia Tour a Ford Transit.Renaultu je srdečně jedno,že jsem mohl i nadále nakupovat u nich.
 
***************************************
 
Chlapci, chlapci,poškozujete dobré jméno a pověst automobilky, která má mistra světa ve F1. To se opravdu nedělá, opravdu ne. Že se nestydíte!!!
Na konkurenčním fóru autorevue byla diskuse, že na tomto fóru je několik nespokojenců, kteří kritizují servisy Renault a že většina jsou spokojení majitelé. No, většina lidí, co si koupí auto k němu nikdy nic psát nebude, píšeme jenom nadšenci.Žena auto potřebuje k výkonu povolání a je problém ji dostat do autosalonů, aby si auta vyzkoušela a vybrala, čím bude další 3-4 roky jezdit. Naposled to byl japonec
 
Soukromě, zcela vážně prohlašuji (a není to invektiva), že jsem velmi spokojen se svojí rok starou Lagunou.Opravdu.
Ale:
Současně prohlašuji, že jsem hrubě nespokojen s přístupem servisu JIH Hodonín.
Evidentní chybu na autě které je v záruce odmítají uznat. OK, zaplatím si opravu sám a protože si musím platit za SVÉ i to auto, bude mým dalším Toyota. Ta, pokud se něco nepodaří,nemete pod koberec.
Myslím, že je to logický závěr. Nejsem již zákazníkem, OK, beru na vědomí a jdu o několik ulic dál. Mně je fakt jedno, komu se nějakých 750-850 tis. zaplatí.
 
 
*************************************************
 
Je to jak psal Miro, nejde o závadu jako takovou, každé auto se kazí, v tom problém nevidím, je to jen stroj, ale jde právě o ten přístup k zákazníkovi v nesnázích. Prostě o to, jestli když už mají tvoje peníze v kapse, tě pošlou doprdele, nebo ne. A co čtu a i slyším od jednoho kamaráda, který má s Cliem dost problémy o kterých se mi nechce rozepisovat tak pro mě osobně není komunistická automobilka Renault volbou.
 
************************************************
 
moje zkusenost s RENAULTem, respektive meho znameho.. Laguna 2.2cDi po 20000km silena rana a auto skoro nejelo.. v servisu se ukazalo ze vackova hridel se jaksi odporoucela z lozisek... nastesti vse bylo uznano jako reklamace a jiz po 4 mesicich (ano, slovy ctyrech) mesici tu byl motor novy.. po celou dobu bylo jako nahradni vozidlo poskytnuto Twingo s asi 100tis km.. ac po celou dobu urgovano doba vymeny/nevhodnost nahrady pouze v podstate odpoved ze ac po mesici jiz je narok na odstoupeni od smlouvy, vzhledem k tomu ze vozidlo je na leasing toto v podstate v tomto pripade neplati... nakonec po zdarne vymene komplet motoru a stastnem znovu uvedenim do provozu se behem jizdy objevovali dosti silne vybrace coz vzhledem k jejich povaze celkem dosti jasne ukazovalo i na poskozeni prevodovky.. Renault vse opet resil - vypodlozenim a o izolovanim vseho se se na voze hybalo nebo klepalo.. cili vysledek opet vybrace ale tentokrate jiz jasne pouze od prevodovky, ale stim ze uz se pry neda nic delat.. no a co tedy dal... jednoho krasneho dne ze jedna pani s Favoritem rozhodla projet kriovatku na cervenou a nalezite poupravila predek celeho Renaulta a je nutno rici ze asi k uleve jak majitele tak Renault servisu... nyni jiz bylo vse na pojistovne a tak tentokrat jiz poi dvou mesicich jezdila Laguna s kompletne novym - pojistovnou zaplacenym - prevodovym ustrojim.. holt vytrvalost se vyplaci.
 
****************************************
 

20.02.2006
18:00:04
Miroslav Netušil miroslav.netusil@ardea.cz

RENAULT Česká republika

Věc: Žádost o vyjádření výrobce / stížnost

Vážený pane řediteli

V roce 2003 jsem do naší firmy rozhodl o zakoupení vozu Renault Megane VIN VFCM0C0H28024962 v ceně 472 872 Kč bez možnosti odpočtu DPH, který mi byl následně přidělen jako služební vůz s budoucím odkupem do mého osobního vlastnictví po zaplacení leasignu. Vůz jsem vybral u prodejce Renault Autor Mělník, který zastupoval p. Roman Sahula. Jednalo se o zcela nový vůz a tudíž jsem byl ve chvíli náku­pu ujištěn o jeho maximální provozní spolehlivosti a nízké poruchovosti. Též podotýkám, že díky mému rozhodnutí a doporučení byl po zhruba měsíci zakoupen pro naši firmu ještě jeden vůz Renault Laguna v ceně cca 900.000 Kč

Vůz jsem převzal a již od samého začátku používání se vyskytly technické potíže, které mi znepříjemňo­valy a následně znemožňovaly používání vozu. Pro představu jsem vybral tyto:

- bouchání a hluk vycházející ze dveří

Závadu jsem hlásil měsíc po převzetí vozu v roce 2003, jelikož mě znepokojoval zvuk, který připomínal bouchání uvolněného kabelu ve dveřích. Toto přetrvává dodnes, jelikož v servisu nebyli schopni tuto závadu diagnostikovat a odstranit.

Kvůli této závadě bylo nutné absolvovat 2 návštěvy servisu.

- ulomený kryt kapsy dveřní schránky

Tato závada vznikla samovolným odpadnutím krytu při zabouchutí dveří u spolujezdce 2 měsíce po pře­vzetí vozu v roce 2003, odstraněna byla po 3 měsících.

Kvůli této závadě bylo nutné absolvovat 2 návštěvy servisu.

- pískající brzdy

Tato závada se projevila ihned po převzetí vozu. Tuto 4 krát nahlášenou závadu se v servisu nepovedlo odstranit a trvá dodnes.

Kvůli této závadě bylo nutné absolvovat 4 návštěvy servisu.

- chybná geometrie

Po převzetí vozu v servisu Renault Autor (pobočka Maroldova ulice Praha 4) v roce 2003, jsem zjistil, že vůz má vychýlený volant a při jízdě má tendenci k levotočivosti. Tuto závadu jsem nahlásil. Závada byla odstraněna tak, že byl volant vychýlen na druhou stranu a vůz měl tendenci k pravotočivosti. Tuto závadu odstranil až servis v Mělníku v roce 2005 na mé náklady.

Kvůli této závadě bylo nutné absolvovat 3 návštěvy servisu.

- zastavení vozu po provedení 30.000 Km kontroly

Druhý den po převzetí vozu z garanční kontroly, se při jízdě rozsvítilo na signalizačním panelu ve voze varovné světlo STOP. Ihned jsem vozidlo odstavil a zavolal asistenční službu. Po cca 2 hodinách přijel technik, který zjistil chybové hlášení počítače a smazal ho. Následná prohlídka v servisu neukázala závadu.

Kvůli této závadě jsem nedodržel termín expedice zakázky, kterou jsem měl naloženu a naše společnost byla penalizována 5000 Kč a vystavila se riziku ukončení spolupráce se strategickým zákazníkem.

- problém „studeného“ motoru

Při nastartování a rozjezdu se motor dusí a do doby než se ohřeje na provozní teplotu. Je tedy nutné ujet cca 4 Km, aby dušení přestalo.

Tato závada se projevila po půlročním užívání vozu a dosud nebyla odstraněna jelikož ji servisu nebyli schopni diagnostikovat.

- problém motoru při startování

V lednu 2005 začal vůz mít potíže se startováním a vždy při startování vydal z motoru zvuk, který byl velmi znepokojivý. Závadu jsem nahlásil, ale k odstranění nedošlo s tím, že se v servisu nepodařilo zá­vadu prokázat. Závada se začala prohlubovat, až do fáze kdy nebylo možno vůz vůbec nastartovat. Tuto závadu již pracovníci servisu dokázali identifikovat, ale nebyli schopni ji odstranit. Odstranění se zdařilo až na 4 pokus v dubnu 2005.

Kvůli této závadě jsem musel toto auto úplně odstavit jako neprovozuschopné a pro účel, pro který bylo zakoupeno jsem používal vozidlo zapůjčené z rodinných zdrojů, jehož provoz jsem musel kompletně fi­nancovat z vlastních prostředků, protože provoz nebylo možné korektně proúčtovat. Ztráta cca 3500 Kč

- zapalovací cívka v motoru

V roce 2004 došlo k odtažení vozu do servisu z důvodu sehlání zapalovací cívky. Závada byla odstraně­na na první pokus. V roce 2005 došlo k selhání zapalovací cívky znovu, oprava byla provedena v Mělníku na mé náklady.

Kvůli této závadě jsem byl nucen zrušit prezentaci našich služeb správní radě potencionálního zákazní­ka. Spolupráci se již nezdařilo navázat, jelikož jsme byli označeni za nespolehlivou firmu v prvním přípa­dě a v druhém jsem nedodržel termín expedice naložené zakázky a ztratili jsme tím nejen zákazníka pro další spolupráci, ale nakonec nám tuto zakázku ani neuhradil. Ztráta činí 60.000 Kč.

- nefunkční stahovací systém oken v pravých dveřích

V měsíci srpnu tohoto roku došlo při jízdě k samovolnému pootevření okna u spolujezdce, zkusil jsem okno stáhnout, ale již nešlo zavřít. Tato závada vznikla svévolně na 142 Km na dálnici D1 směrem na Brno na cestě do Zlína. Na své náklady jsem nechal provést provizorní vysunutí a zajištění okna lepící páskou v servisu Renault v Brně.

Kvůli této závadě jsem nemohl pokračovat a původní plán cesty jsem dodržel. Dalším důsledkem této závady je to, že vůz nebyl chráněn proti vyloupení, jelikož okno drží pouze lepící páska. Bylo tedy nutné vykonávat nad ním téměř neustálý dozort. Toto provizorní řešení také neposkytovalo ochranu proti vlh­kosti a proto jsem nebyl schopen zabránit možným následným škodám na interieru vozu.

Oprava byla provedena s mojí částečnou úhradou.

- nefunkční stahovací systém oken v levých dveřích

V měsíci řijnu tohoto roku přestalo fungovat stahování okna ve dveřích na straně řidiče. Naštěstí se zá­vada projevila v zavřeném stavu oken a tudíž do opravy neohrozí bezpečnost vozu.

Tato závada bude podle servisu plně hrazena z mé strany. A to i přes fakt, že byl ve voze nainstalován přípravek, který by měl této závadě zabránit.

Tento výčet závad je prokazatelný a detaily k závadám získáte, vyžádáte-li si kopie opravných listů ze servisů Renault Autor Mělník, či Renault Autor pobočka Praha. Z těchto listů bude zřejmé, že se nejedná o poruchy způsobené běžným opotřebením, ale nekvalitní výrobou či montáží jednotlivých konfliktních součástí u výrobce.

Na sled závad jsem reagoval kontaktováním zástupce Autor Mělník, který mě na naší schůzce vyslechl a také mi ukázal statistiky spolehlivosti těchto vozů, které ukazují na obecnou bezproblémovost. Z če­hož vyplývá, že o poruchovost z důvodu nekvalitního dílenského zpracování se jedná v takovéto míře pravděpodobně pouze v případě mého vozu, tedy Renault Megane VIN VFCM0C0H28024962 což mě jako zákazníka diskriminuje. Důvodem k nespokojenosti jsou také prokazatelné ztráty, ušlý zisk, čas investovaný do návštěv servisu a peníze uhrazené za odstranění závad. Budu také nucen kontaktovat leasingovou společnost a detailně ji informovat o problémech předmětu financování.

Tímto Vás žádám jako zástupce výrobce vozů Renault o vyjádření k této stížnosti. Také Vás žádám o návrh kompenzace problémů, které vznikly technickými potížemi při užívání tohoto vozu.

Závěrem bych chtěl sdělit své zklamání z vozu Renault a věřím, že Vámi navrhnuté řešení bude vyho­vující a opět budu moci této značce důvěřovat a budu ji moci opět brát v úvahu při výběru nového vozu začátkem příštího roku.