www.reklamace.vyrobce.cz

 

ŽE SE TO OBČAS NEPOVEDE I U JINÉHO VÝROBCE

VW TOURAN versus AUTO JAROV

TOPlist 

 

Vážení,
po 3 letech a ujetých 180 000 km ve voze Škoda Octavia Combi 1,9 TDi 4x4 jsem se rozhodl obměnit vozový park naší společnosti a po delším zvažování a touze po větším voze u mne vyhrál vůz VW Touran. Vodítkem byl i test vozu který byl přiložen v autosalonech VW a podle mého mínění a dnes i praktických zkušenostech naprosto neodpovídá. Při mých dlouhých cestách potřebuji nadprůměrnou spolehlivost, dostatečný výkon, velký zavazadlový prostor a možnost naložit až 150 kg zboží aniž by auto leželo na zadním nárazníku. Také se mi líbily zadní posuvné sedačky tohoto vozu. Kvůli větší pružnosti při předjíždění dle technické dokumentace jsem se rozhodl pro motor 2,0 TDi 100 kW/4000 a 320Nm/1750 v nejvyšší výbavě Highline. Tento vůz byl ihned k odběru v největším Pražském autosalonu a tak bylo rozhodnuto. Po vyřízení leasingu a namontování přepážky kvůli odpočtu DPH (můj první experiment) jsem si 3.2.2004 převzal vozidlo které bylo přesně podle mých představ. Prvním zklamáním však byla cesta z autosalonu, kdy začala svítit kontrolka nezapnutých pásů spolujezdce doprovázená nesnesitelným gongem. Obrátil jsem se nazpět a v servisu zjistil, že zmíněný díl musí objednat. Při té příležitosti jsem si nechal upravit neseřízené ostřikovače. Tak to byl můj první den. Druhý den se přidala při nastartování závada ESP, která při návštěvě servisu zhasla. Dne 6.2.04 jsem přijel na výměnu senzoru nezapnutých pásů a již zmíněného ESP. Závada nebyla odstraněna a tak byly objednány nové díly z Německa. Upozorňuji, že na cestu 600 km/den je opravdu lahůdka neustálý gong, který ani v autorizovaném servisu neumějí vypnout a tak bylo rozhodnuto – auto jsem odstavil a jezdil mojí starou dobrou Octavií. Po asi dalším týdnu jsem byl vyzván servisem, abych přijel na výměnu a zřejmě to byla náhoda, nový díl od VW opět nefungoval a tak jsem se domluvil ze servisem o vyndání dílu z předváděcího auta z autosalonu. Konečně auto v provozu. No, vlastně závada jako nízko svítící světla a mizející kapalina ostřikovačů a divně se kymácející motor ze strany na stranu mne pro radost z nového vozu nemůže rozhodit. Ovšem opravdu podivná začínala být spotřeba, která se pohybovala okolo 9,2 l/100km, to moje stará Octavia jezdila za 6l/100km, tak kde je asi chyba? Další zklamání bylo když mě na parkovišti někdo rozbil zadní levou svítilnu a v servisu mi opět oznámili, že se díl musí objednat a tak po cca. 3 týdnech čekání mám zase auto kompletní. Dále abych nezapomněl, následovaly nefunkční ostřikovače světel, vypadlý plastový držák gumičky stěračů, klepání přístrojové desky, opět cukání a škubání motoru, doplněno velkou spotřebou oleje, znovu závada ESP, nefunkční ofukování nohou na zadních sedadlech, nesvítící xenonová výbojka a opět cukání motoru. Cukání motoru se projevuje tak, že když stojíte na křižovatce a auto s vámi mává ze strany na stranu a mění otáčky. A dále následují špatné starty za studena a naše nejoblíbenější nastavení vyvažovacího hřídele, který je v mém případě nutno nastavovat každých 30tis/km. A blíží se vánoce 2004, mám najeto 60000 km a já řeším závadu na ABS a výměnu snímače otáček předního kola a nadále následuje nefunkční PP tryska ostřikovačů a naše oblíbená ŘJ palubní sítě. Musíte si ovšem uvědomit, že mimo tyto opravy a klasický servis jako je výměna oleje navštěvuji servis i kvůli vyhledávání již zmíněných závad. Přehoupl se nám rok 2004 a je tu 2005 a máme tu od řidiče Avie nabouraný zadní nárazník a následuje jeho výměna. Ovšem po týdnu v servisu, ještě než mi předali vozidlo, mi zase někdo v objektu servisu stačil tento nový nárazník opět nabourat a tak následuje po vsřícné nabídce servisu vypůjčení vozu a následná rychlá oprava. Mám podezření, že se děje nějaké spiknutí a tak přecházím do jiného autorizovaného servisu a tam řeším opravu pískajícího turbodmychadla a jeho výměny a opět nesvítícího xenonu. Ovšem lahůdka byla když v únoru 2005 vám přestane topit topení a tak následuje jeho výměna a přehrávání ŘJ topení. Po reklamaci a opět nefunkčním topení opět přehrána ŘJ a následuje ztráta výkonu motoru a následné mizení chladící kapaliny. Lahůdka byla moje cesta do Německa a zakoupení 3 litrů chladící kapaliny a následného dolití. V servisu jsem byl za idiota protože když pod autem je sucho, tak kam by asi mizela?! Dále následuje výměna nasávací hadice turbodmychadla. A už toho na mne začíná být trochu moc, ač jsem kliďas. Po domluvě s technikem VW, dopisování s Importérem VW a přislíbení výměny motoru je mě, i s údivem autorizovaného servisu vyměněna pouze hlava motoru a vačkový hřídel. Opravdu nechápu a tak je vyvoláno jednání s prodejcem a přizván i náš právník. Po jednání s prodejcem následuje výměna ŘJ motoru a opět nefunkčního přídavného topení. Je 13.5.05 a při jednání s prodejcem je dohodnuto, že auto bude přezkoumáno za účasti technika Importu VW a schůzka je sjednána na 31.5.05. Dosud jsem si nechal 3 x změřit výkon motoru na tzv. brzdě, ale k tomu se dostanu později. Přivezl jsem auto a za účasti technika Importu VW byla bez mé účasti provedena diagnostika na které technik VW neshledal žádné závady ani na výkonové křivce mu nepřipadalo nic podivného. A tak bylo sjednáno nové přezkoumání závad a technik Importu potvrdil svojí účast. Asi za týden na předem potvrzenou schůzku technik Importu VW bez omluvy nedorazil a vzkázal, že má taky jiné zákazníky. A tak za naší přítomnosti (vzal jsem si sebou známého automechanika), auto bylo vzato na velkou diagnostiku a mimo závady které jsem uváděl byly nalezeny i další, jako je špatně fungující autorádio a vadné ŘJ. Byl proveden zápis, kopie od diagnostiky a dohodnut další postup. A nyní zpět k výkonové křivce motoru. Motor má mít výkon 100 kW při 4000 ot./ min. a kroutící moment 320 Nm při 1750 ot./ min. Všechna tři měření potvrdila kroutící moment od 299 do 320 Nm, avšak při 2300, 2380, respektive 2550 ot./ min., což je asi problém, proč vozidlo není schopné potřebně zrychlit. Auto bylo údajně opraveno, námi následně odstaveno a s prodejcem vyvoláno opět jednání, nyní již o navrácení vozu. K našemu překvapení však Importér VW je právního názoru, že předmět leasingu (Vozidlo Touran) i pro jeho nadměrnou poruchovost není možno vyměnit. Vozidlo také má najeto moc kilometrů. Takže k dnešními je vozidlo za téměř 1 000 000.-Kč, používáno zaměstnanci k dojíždění do firmy. Trochu drahý luxus. Nedávno byla provedena údajně úprava vyvažovacího hřídele a v současné době což je 27.3.06, řešíme opět problém výměny vadné klapky regulátoru motoru a opět houpání motoru. Problém nastal při předávání vozu do servisu na záruční opravu, kdy bylo zjištěno,že máme měsíc po dvouleté záruce. Podle zákona má být ale záruka prodloužena o dobu oprav v servisu, což je u nás dva měsíce. Abychom si mohli vyzvednout a používat vozidlo, museli jsme tuto opravu za 12,000,-Kč zaplatit a dodnes čekáme na vyjádření Importéra VW k uznání prodloužení záruky. Dvakrát jsem byl v servisu, ale Importér má asi více času než my. Auto jsem si kupoval na firmu k servisním účelům (non-stop servis 24h pro zdravotní techniku) a netušil jsem, že bude neustále opravováno, odstavováno a naše firma se bude složitě dohadovat se o svých právech. Navíc s touto historií oprav a předložením servisní knížky se stane následně neprodejným. Toto vše stojí za zveřejnění poruchovosti a postoje Import Volkswagen Group s.r.o., Pekařská 6, Praha 5. Vše co jsem napsal, je mým názorem a na vše mám patřičné doklady, faktury, dodací listy, protokoly o měření a předávací dokumenty k nahlédnutí. Tomu, kdo bude chtít spolehlivý vůz z velkou užitnou hodnotou slouží moje zkušenost s vozem jako výstraha. Každý výrobek má právo být extrémně nepovedený, je zde však Importér, který by měl takovou věc vyřešit. Věříme tomu, že na tento konkrétní případ bude desítky i stovky opačných zkušeností. Vůbec nám není jasné, proč nás v tom Importer VW takto nechal, proč si pokaždé dává na čas, je to z našeho pohledu logické, chce nás otrávit a čas hraje pro něj. Uvědomuje si taková organizace, že příkladně naše firma, kupuje dva vozy ročně ? Asi nejsme zákazník, který by stál za pozornost. Tento dopis zveřejňujeme, dávám souhlas k volnému šíření a pochopitelně v překladu zasíláme do VW Německo.

S přáním krásného dne, Vás všechny zdraví velice zklamaný majitel vozu VW Touran, Jiří Goldman.

 

kontakt: jgoldman@seznam.cz